Heeft u vragen over het onderhoud van uw auto of over uw factuur?
Vraag het ons!
- Weet u niet zeker of uw auto toe is aan een onderhoudsbeurt?
- Heeft u een vraag over een reeds uitgevoerde reparatie?
- Heeft u een vraag over een ontvangen factuur?
- Wilt u weten wat de APK vervaldatum van uw auto is?
- Heeft u een andere vraag?
Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer 077-4773355.
Mailen kan ook naar info@poulsbaarlo.nl
Heeft u een specifieke vraag over LPG-inbouw? Klik dan hier.
Staat uw vraag er niet bij? Bel ons. Wij willen u graag te woord staan.
Wilt u wat meer weten over onderdelen en reparaties in het algemeen?
Dan is het zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen op de website van de BOVAG.
Techneutentaal van BOVAG legt namelijk in duidelijke taal bepaalde onderdelen, onderwerpen en afkortingen uit.
Enkele voorbeelden:
Distributieriem
Het distributiesysteem bestaat uit een aantal onderdelen, waaronder de distributieriem. Om het systeem goed te laten functioneren vervangt je garage niet alleen de riem maar ook een aantal bijbehorende onderdelen zoals de waterpomp en de geleide rollen.
Het systeem zit op een lastig bereikbare plek in je auto. Daarom is een reparatie vaak tijdrovend en kostbaar.
Lambdasonde
De lambdasonde is een sensor in de uitlaat van je auto die het zuurstofgehalte van de uitlaatgassen meet.
Wijkt de waarde van het zuurstofgehalte af, dan stelt het motormanagementsysteem dit automatisch bij. Zo werkt de katalysator optimaal en zijn de uitlaatgassen minder schadelijk voor het milieu.
Kleinmateriaal
Tijdens het onderhoud of reparatie worden verschillende materialen gebruikt, van smeermiddelen, remmenreiniger, bouten en moeren tot isolatietape en ty-raps. Dit zijn geen standaard onderdelen van je auto en hebben dan ook geen artikelnummer. Daarom plaatsen we dit onder de verzamelnaam ‘klein materiaal’ op de factuur.
Uitlijnen en balanceren
Uitlijnen en balanceren zijn twee verschillende dingen. Zijn de wielen van je auto niet in balans dan kan dat trillingen veroorzaken. Dit wordt opgelost door de wielen te balanceren.
Soms moet de stand van de wielen worden gecorrigeerd omdat je auto bijvoorbeeld naar één kant trekt of omdat de banden onregelmatig slijten. Dit is uitlijnen.
Uitlijnen vergt over het algemeen meer tijd dan balanceren.